Hvordan skyder man professionelle billeder

Hvad er det der kendetegner professionelt udseende fotos?

Hvis du sammenligner arbejdet i amatør og professionelle fotografer billeder af det samme fag, vil du bemærke forskelle i disse fem områder:

  • Belysning
  • komposition
  • Timing
  • Redigering

Belysning
Lys har kvantitet, kvalitet og retning. Du kan lære at se lys, især naturligt lys meget hurtigt. Hvis du har problemer, kan forvandle dine billeder til sort / hvid. Du kan gøre det i kameraet, eller i redigering. Når du gør det, skal du bemærke, højlys og skygger.

Ved hjælp af vinduet lys er en fantastisk måde at begynde at lære at se lys. Næste gang du tager et portræt, indendørs, skal du slukke din flash og sætte motivet i nærheden af et vindue. Du vil blive overrasket over dine resultater.

Hvis du er optagelse udendørs, så prøv at hente vejrforhold og tidspunkt på dagen, der har mere dramatisk leder lys, som tidligt om morgenen eller sent på dagen. Tågede dage kan også skabe interessante dramatiske effekter.

Jeg har mange flere tips om naturlige rådighed belysning i min gratis e-kursus, og du kan tilmelde dig her: imagemaven.com/free-ecourse/

Selvfølgelig professionelle fotografer ofte bruge ekstra udstyr for at lette deres emne. Selvom det er en smule sværere at mestre, kunstigt lys har stadig kvantitet, kvalitet og retning. Jeg kan godt lide at gøre mit studio portrætter se så naturlig ud som muligt. Hvis du er interesseret i at lære mere om studie portræt belysning, jeg har en online-workshop for det! Find ud af mere om det her.

Sammensætning
Jeg fortælle mine studerende, at den nemmeste måde at få professionelt udseende fotos er ved at forbedre deres sammensætning. Kompositoriske elementer hjælpe dig med, hvor til at sætte ting i dine fotos.

Sammensætning omfatter ting som: reglen om tredjedele, indramning, synspunkt, vinkler, og mange flere.

Kig på alle fire hjørner af dit billede, før du klikker på udløseren. Koncentrere sig om at bruge bare en eller to kompositoriske elementer på din næste foto udflugt, og dine billeder vil se bedre ud. For flere oplysninger om sammensætning, så læs dette blog-indlæg.

Timing
Timing er alt! Det er sandt i mange dele af livet, men også i fotografering. Du er nødt til at fange billeder på deres højeste. Om det er, når dit barn er at hoppe på trampolin eller når solen er stigende. Hvis timing er slukket, dit foto vil have mindre betydning.

Jeg plejede at skyde et væld af sports-fotografering, for det meste cykling. Med sport du helt sikkert nødt til at fange den højeste tidspunkt eller dit billede vil ikke have nogen virkning, og folk vil ikke virkelig ønsker at se på det.

Jeg ved, landskab fotografer, der lejr i bjergene venter på den perfekte lyse morgen. Nogle gange er du heldig ud, når du er på ferie på Peggy ‘ s Cove, og du får EN solrig dag. Du har fået dit postkort skud.

Du er nødt til at være på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt, men dit kamera er nødt til at samarbejde også. Hvis dit kamera ikke har nogen lukkertid, så vil det være svært at få timingen perfekt. Professionelle resultater kræver masser af praksis, hvis du ønsker at fange motiver i hurtig bevægelse! Her er et par tips om at få timingen højre for.

Adgang
Hvis en af dine venner er medlem af en fugl udskæring club, kan du få adgang til kunstnere at skabe, ved at bede om en introduktion. Men nogle gange får adgang kan være sværere end som så. Professionelle fotografer bliver hyret til at skyde begivenheder, attraktioner, faciliteter og produkter, og foto-journalister får pressen passerer.

For at få adgang, kan du købe en backstage pass. Det er derfor, folk tage foto, kurser, gå på en Afrikansk safari, og få pit pass på Indy løb. I min SAIT grundlæggende betjening klasse, vi har en ekskursion til den øverste etage af en høj bygning på campus, hvilket giver os, at der er uhindret adgang til udsigt over centrum af Calgary.

Der er en anden måde du kan få adgang til. Frivilligt til at lære folk, hvordan at tage billeder på det sted, du ønsker adgang til. Det virkede for Kyle Marquart, når han gik til Afrika for første gang. Det er også en god måde at få erfaring med undervisning.

Redigering
Når dine billeder er skudt, er der ting, du kan gøre i redigering, der gør dem til at se et hak over den gennemsnitlige amatør billeder. Du kan bruge den faglige kvalitet af software som Photoshop til at redigere farve og afgrøde, men også gøre mere komplicerede ting som tæt klipning. Hvis det ikke er i dit budget eller indlæringskurven er for stejl for dig, så prøv Photoshop Elements eller Lightroom i stedet.

Og for at gøre redigering af fotos endnu nemmere, kan du starte med optagelse af raw-filer!

De fleste mennesker tror, at redigere raw-filer er svært. Men det er det ikke! Jeg underviser et online kursus på optagelse og redigering af raw-filer ved hjælp af professionelle teknikker. Og du behøver ikke engang den dyre version af Photoshop, kan du bruge Photoshop Elements.

De ting om raw-filer er, at mange af kameraet menu-indstillinger er justerbare i redigering. Dette sparer en masse billeder, som du ikke ville være i stand til at bruge, hvis du havde skudt dem i jpg-format. Hvis du skyder raw-filer du kan ændre følgende indstillinger, når du har taget dine billeder:

fil størrelse
fil kvalitet
eksponering
gendanne blæst højdepunkter
shadow detail
hvid balance
kontrast
skarphed
linseforvrængning
gøre retouchering mindre
og meget mere!
Du kan ikke ændre alt i raw. Du stadig nødt til at vælge den ISO og fokusere billedet!

Disse er ikke de eneste professionelle teknikker
Følelsesmæssige konsekvenser er en meget personlig del af fotografering. Når jeg underviser kritisere, jeg taler om hvalpe og babyer, men også krig og ødelæggelse fotos. De er på modsatte ender af den følelsesmæssige spektrum. Uanset om du er en amatør eller pro, dine fotos, kan helt sikkert har følelsesmæssige konsekvenser.

Og here ‘ s the kicker, hvorvidt eller ikke et foto, der er “god” ved de standarder, der er angivet ovenfor, kan alle, der går af i svinget, når du viser en bedsteforælder et foto af deres nye barnebarn. Det første følelsesmæssige reaktion er nogle gange, at det tager at lave en foto ser godt ud til beskueren.

Jylland

Østjylland

Århus

Vejle

Kolding

Skanderborg

Randers

Horsens

Fredericia

Nordjylland

Aalborg

Frederikshavn

Skagen

Hjørring

Midtjylland

Skive

Silkeborg

Viborg

Ikast

Vejen

Billund

Brande

Vestjylland

Herning

Holstebro

Varde

Esbjerg

Struer

Bramming

Lemvig

Ringkøbing

Ribe

Sønderjylland

Haderslev

Aabenraa

Sønderborg

Tønder

Vojens

En Guide til fremkaldelse af Film i Øl

En Guide til fremkaldelse af Film i Øl

Øl kan spille et par roller i din kreative proces. Undersøgelser har vist, at en pint eller to kan forbedre dine evner til at løse problemer og en tom dåse Budweiser nemt fordobler som et pinhole kamera—men vidste du, at øl kan bruges til at udvikle film?

At træde ud over rammerne af professionelt opdigtede kemikalier, der absolut ikke vil give de samme resultater, men du vil måske blive overrasket over den bløde lavere kontrast toner, som en Guinness bringer til din fotografering. Fuzzy, grå effekt er et perfekt supplement til analog grynede billeder.

I hans trin-for-trin guide, Vincent Moschetti han blander øl med 50g vask soda og 12g af Vitamin C. Disse ekstra ingredienser vil aktivere udvikle agenter i øl. Han bruger også en Ilford Ilfostop stop badekar og Ilford Rapid Fixer. Hvis du ønsker at gå helt off the grid, kan du bruge vand eller en fortyndet eddike for stop og almindelig saltvand som fixer.

Til denne proces, vil du også brug for en blanding krukke og en Paterson tank. Denne proces også kræver ikke et mørkekammer. Du kan lægge din film i Paterson tanken at bruge en sort taske som denne.

Klar til at komme i gang? Her er de 5 trin til at udvikle dine film med øl:

1. Forberede udvikler.

Før du begynder, skal du sørge for, at din øl er omkring 86°F (30°C). Derefter hældes de kan for Guinness (eller andre øl du gerne vil eksperimentere med) øl i en krukke og blandes i vask soda og vitamin C. Rør rundt, indtil de pulvere er helt opløst.

2. Tilføj det til tanken.
Tilføj blandet udvikler til din Paterson tank og gnub det for et minut. Ikke ryste det voldsomt, men giver det en god rullende rundt for at sørge for, at alle film er dækket. Let tryk tanken et par gange på et bord for at undgå luftbobler sætte på filmen. Gør dette ved begyndelsen af hvert minut, for en total af 15 minutter.

3. Tom og stop.
Når bygherren har været i beholderen i 15 minutter, hæld det ud og hæld i yoru stoppe med badekar. Hvis du bruger stop, badekar kemikalier, er det kun skal være i tanken for 10 sekunder. Hvis du bruger en vand, skyl, det kræver et helt minut.

4. Fix it.
Nu er du klar til de fixer. Tøm din stoppe badekar helt ud af tanken, og tilføj dine fixer i 3-5 minutter. Når du eksperimenterer med udviklere, det er bedre at lade de fixer i længere tid, end du normalt ville. Husk omrøring og trykke du gjorde med øl blanding? Gør det samme med de fixer.

5. Skyl og fjern.
Efter de fixer gør sit job, er din film er nu lys bevis, og du kan åbne tank op. For at fjerne alle de kemikalier og vasker, fylde tanken op med vand og gøre mere agitation til at rense alt off. Det anbefales at gøre dette tre gange, fylde op og skifte vandet hver gang.

Bonus trin: Hvis du ønsker at gøre sikker på, at dine film ikke har nogen vandmærker din sidste skyl med Kodak Photo-Flo.

Se Moschetti er komplet videoen nedenfor og hold rulle for at se filmen, at han udviklet ved hjælp af øl. Han siger, “Alle disse billeder blev taget med min Smena 8M og en rulle af Ilford FP4. Du kan se, at nogle af dem er virkelig undereksponeret, men det er ikke udviklerens skyld. Det var mig, vi gjorde et forsøg på at gætte eksponering…det virkede for nogle billeder, men jeg har stadig en lang vej at gå, før jeg kan slippe af med min lysmåler.”

et fotografisk fællesskab

20. Være en del af et fotografisk fællesskab

Som ABC Åben! Ikke blot vil du være i stand til at offentliggøre dine billeder for resten af landet at se, vil du være en del af en aktiv gruppe, der giver feedback på, hvordan fantastisk du er i gang. Du kan lære nye ting, til at hjælpe dig med at forbedre din teknik, og du kan endda gøre nogle nye fotografering venner.

21. Skyde med dit sind

Selv når du ikke skyde, skyde med dit sind. Praksis at lægge mærke til udtryk-og lysforhold. Arbejde ud af, hvordan du vil sammensætte et billede af den scene derovre, der interesserer dig, og hvilken form for eksponering, du kan bruge til at fange det bedste. — Leah Robertson

22. Returnere favor

Altid huske, at hvis du skyder folk i et andet land, vil de sikkert gør dig en tjeneste ved at udgive. Så det mindste, du kan gøre, er at returnere denne fordel en eller anden måde.

Jeg vender ofte tilbage til de samme steder år efter år, så jeg medbringe billeder og kigge efter de mennesker, jeg fotograferet tidligere. I nogle områder, der ikke har et billede af sig selv. Forestil dig ikke at have et billede af dig og din familie? Underligt, synes du ikke? Alligevel har mange mennesker ikke. Så et $0.50 print kan virkelig gøre en person glad. Det åbner også dørene for flere fotografering længere ned i banen. — Andrea Francolini

23. Har et kamera på dig på alle tidspunkter

Du kan ikke tage gode billeder, hvis du ikke har et kamera på dig, kan du? DSLR, peg-og-skyd eller smart phone, det gør ikke rigtig noget. Så længe du har adgang til et kamera, du er i stand til at fange dem, spontane og unikke øjeblikke i livet, som du ellers ville gå glip af.

24. Den gyldne time

Skyde portrætter og landskaber i de gyldne timer — lyset er blødere, og farverne er mere levende. — Dean Bottrell

25. Keep it simple

Du må ikke forsøge at pakke alt for mange elementer i dit billede, det vil bare ende med at se rodet. Hvis du kun omfatte én eller to punkter af interesse, dit publikum vil ikke blive forvirret ved hvor de skal lede, eller hvad de skal kigge på.

26. Ikke bliver kørt ned af udstyr

Vi har alle set disse typer af fotografer ud og om. De har som regel tre eller fire forskellige kameraer, der spændes omkring halsen med linser længe nok til, at en Afrikansk safari. I virkeligheden, så er der sandsynligvis ikke behov for alt det udstyr. En krop med et eller to objektiver betyder, at du vil være friere i dine bevægelser til at fange interessante vinkler eller emner, du er på farten.

27. Perspektiv

Minimere mave-knappen for fotografi. Dette er en henvisning til Moholy Nagy af Bauhaus-bevægelsen i fotografering (som var alle om, linjer, perspektiv). Med andre ord, perspektiver er mere spændende, når vi sidde på hug eller ligge ned, eller forøge vores position i forhold til emnet. Se på, hvordan ændrer dit perspektiv, der kan ændre det visuelle sprog og stiltiende magt dynamikken i billedet. Hug lav, kan gøre motivet mere dynamisk, der henviser til, at få højde på motivet ofte kan minimere deres tilstedeværelse i billedet. En af mine favorit øvelser er at gøre mine elever til at ligge ned og tage billeder, ofte i snavs. Jeg er lidt fræk. — Heather Faulkner

28. Være opmærksom på baggrund

Hvad der er i dit billede? Så ofte jeg kan se store fotos og tænke “har de ikke se, at papirkurven, grim mur, tegn osv.?” Det er ikke bare den person eller genstand i din ramme, er det alt andet i baggrunden, der kan gøre eller bryde et rigtig godt billede. Så du skal ikke være bange for at bede personen om at flytte eller flytte dig selv) for at undgå noget grimt i baggrunden. — Marina Dot Perkins

29. Skygge

Skygge kan være din bedste ven. Hvis der ikke er nogen måde, du kan gøre det tilgængelige lys arbejde til dit foto, kan du skyde i skyggen. Du vil få en dejlig jævn eksponering med ingen sporadiske højdepunkter i hele dit skud.

30. Reglen om Tredjedele

Dette er en af de mest almindelige tips, der dukker op, når det kommer til at forbedre dine fotos.

At bryde det ned, du klipper dit billede til tredjedele ved hjælp af både vandrette og lodrette linjer. Du kan derefter placere din punkt af interesse i forhold til den tværsnit af nettet.

Tjek denne artikel for at få yderligere oplysninger om brug af reglen om tredjedele.

31. Eksponering

Jeg har været at skyde en masse protester sidst. Dybest set, de er bare en masse mennesker virkelig tæt på hinanden; ofte flytter. Efter at have lavet mange fejl, med at få mine engagementer ret, jeg arbejdede ud, at hvis solen er bag mig, og i lyset af demonstranter jeg vil indstille eksponeringskompensationen til at undereksponere af et stop for at bringe sig selv toneomfang. Når solen er bag demonstranter jeg gerne over eksponere lige lidt til at bringe ud af den skygge detaljer på deres ansigter. Dette kunne gælde for street fotografering, når lys er foran eller bag ved motivet. — Justin Wilkes

32. Må ikke bruge for meget tid på post-processing

Det vigtigste er at få det rigtigt i første kamera, så du behøver ikke at bruge tid på at redigere. Over at arbejde et foto i redigeringssoftware meget sjældent ser godt ud, medmindre du forsøger at opnå en super-artsy effekt. Hvis det tager længere tid end ti minutter for at ændre dit foto, kan du måske tænke på at gå tilbage ud på marken for at re-skyde det.

33. Variation

Variation er nøglen. Jeg bruger ofte en opskrift fra Life Magazine billede redaktører for at bygge en historie fortælling. Jeg ser for: over-alle skud eller en scene-settere, interaktion, handling, portrætter, detaljer, medium skud, og selvfølgelig underskrift billede. Med denne liste i mit hoved, hjælper mig med at fotografere en historie, der til tider ikke er synlige, indtil du komme ind i det. Det er fantastisk, når du er i et overfyldt eller travlt sted. — Heather Faulkner

34. Bliv et med kamera

Tryk på knappen, uanset udfaldet, så kameraet bliver en del af din hånd. — Dean Safran

Dean Safran er en fotojournalist og en ABC Åbne superstar. Hans video Talsmand, har haft over 170,000 udsigt. Woah!

35. Hold kameraet korrekt

Du ved det måske ikke, men der er en rigtige måde og en forkert måde at holde et DSLR-kamera. Den korrekte måde er at støtte den linse ved cupping din hånd under det. Dette gøres normalt med venstre hånd, og med din højre hånd at tage fat i kroppen af kameraet. Dette hjælper med at undgå kamerarystelser. Hvis du er gribende dit kamera med hænderne på hver side af kamerahuset, der er intet, der støtter objektivet, og du kan ende op med slørede fotos. For at få en endnu stabler holdning, tuck albuerne ind i siden af kroppen.

36. Begræns din palet

Når billeder er alt for mange farver spyr ud fra dem, de er ofte svært at se på. Medmindre det er et billede af en regnbue eller Mardi Gras. Prøv at fokusere på at have en eller to farver, overvejende med i dit billede. Det vil være langt mere behagelig for øjet, og vil hjælpe med at opstille tonen i billedet.

37. Få dit motiv til at slappe af

Dette gælder for det meste til portræt-style fotografering. Som pressefotograf, jeg bruger det meste af min tid på at gør en på én stående skud. Jeg synes det er virkelig gavnligt at tage den tid (hvis du har det) taler til dit emne, er at stille spørgsmål, der viser en interesse i, hvad det er, de gør. Jeg finder det virkelig nyttige i afslappende for den person, og ofte vil de sige noget, og det kan føre til et bedre foto-mulighed. — Marina Dot Perkins

38. Inspiration fra alle former

Tage i så meget, fotografering, som du kan – online og i bøger og magasiner. Men ikke passivt. Se på de forskellige styles. Arbejde ud af, hvad du kan lide eller ikke lide ved dem. Kig på de tekniske elementer af billeder og tænke over, hvordan de var lavet, og hvad fotografen forsøger at sige. Jo mere du tager, jo mere arsenal du har, når du skaber dit eget arbejde. — Leah Robertson

39. Være tålmodige og holde ud,

Med tid, tålmodighed og vedholdenhed, vil du få det bedre; med hvert eneste billede, du tager.

40. Bryde reglerne

Nu, at du kender nogle af de regler, gå videre og bryde dem! Eksperiment. Have det sjovt. Lær af dine fejl. Gøre dine egne tips og teknikker for at tage fantastiske billeder. Jeg ville elske at høre dem.

Hvordan kan du tage Portrætter, der har den ‘Wow’ faktor?

Hvordan kan du tage Portrætter, der har den ‘Wow’ faktor?

I dag og i morgen, jeg ønsker at tale om at tage Portrætter, der er lidt ud af boksen. Du kan se, det er alt sammen meget godt at have et portræt, der følger alle regler – men det ramte mig, da jeg sad og surfede på Flickr i dag, at ofte er de mest markante portrætter er dem, der bryder alle regler.

Jeg vil gerne se på nogle måder at bryde ud af formen og tage slående portrætter ved at bryde (eller i det mindste bøjning) regler, og at tilføje en lille tilfældighed ind i dit portræt fotografering. Jeg vil dele ti af disse tips i dag, og en yderligere ti i morgen (update: du kan se den 2. del her).

Ændre Dit Perspektiv

De fleste portrætter er taget med kamera på (eller omkring) øjenhøjde med motivet. Mens dette er en god fælles følelse – helt ændre den vinkel, som du skyde fra dit portræt af en ægte WOW-faktor.

Komme højt op og skyde ned på dit emne, eller komme så tæt på jorden som du kan og skyde op. Enten måde, du vil se dit emne fra en vinkel, der er bundet til at skabe interesse.

Leg med øjenkontakt

Det er forbløffende, hvor meget den retning dit motivs øjne, kan påvirke et billede. De fleste portrætter få motivet til at kigge ned i linse – noget, der kan skabe en reel følelse af forbindelse mellem en genstand og de ser billedet. Men der er et par andre ting, du kan prøve:

A. Leder off-kamera – har dit emne at fokusere deres opmærksomhed på noget usynlig og uden for synsfelt af dit kamera. Dette kan skabe en følelse af åbenhed og også skabe lidt intriger og interesse, som beskueren af skud spørger, hvad de kigger på. Dette intriger er særligt tiltrukket om, når emnet er til en vis form for følelser (dvs. ” hvad der gør dem til at grine?’ eller ‘hvad gør dem til at se overrasket?’). Bare være klar over, at når du har et emne, der kigger ud af rammen, at du også kan trække øjet af beskueren af skud til kanten af billedet også – tage dem væk fra det punkt af interesse i din shot – motiv.

B. Søger inden for rammen – alternativt kan du have dit emne at kigge på noget (eller nogen) inden for rammen. Et barn, der kigger på en bold, en kvinde ser på hendes nye baby, en mand, der ser hungrily på en stor tallerken med pasta…. Når du giver dit motiv noget at kigge på, der er inde i den ramme du oprette et andet punkt af interesse og et forhold mellem det og dit primære emne. Det hjælper også med at oprette ‘historie’ i billedet.

Bryd reglerne

Der er en masse af ‘regler’ derude, når det kommer til sammensætning og jeg har altid haft et had kærligheds forhold til dem. Min teori er, at mens de er nyttige at kende og anvende, at de også er nyttige at kende, så du kan bevidst bryde dem, da dette kan føre til iøjnefaldende resultater.

Reglen om Tredjedele er en, der kan være effektiv til at bryde – at placere motivet enten er død-center, nogle gange kan skabe et stærkt image – eller endda kreative placering med dit emne lige på kanten af et skud kan nogle gange skabe interessante billeder.

En anden “regel”, at vi ofte taler om i portræt-fotografering, er at give din omfattet af plads til at kigge ind. Det kan fungere rigtig godt – men igen, nogle gange regler er lavet for at blive brudt.

4. Eksperimentere med Lys

Et andet element af tilfældighed, som du kan præsentere dine portrætter er den måde, du lys for dem. Der er næsten ubegrænsede muligheder, når det kommer til brug af lys i portrætter.

Side-belysning kan skabe stemning, baggrundsbelysning og silhouetting dit motiv til at skjule deres funktioner kan være magtfulde.

5. Flyt Motivet Ud af deres Comfort Zone

Jeg var chatter med en fotograf for nylig, som fortalte mig om en corporate portræt skyde på, at han havde gjort med en business mand i hans hjem. De havde taget en masse hoved og skulder skud, skud på hans skrivebord, skud foran indrammet grader og andre ‘corporate’ type billeder. De havde alle slået ud temmelig standard – men der var ikke noget, der virkelig skilte sig ud fra mængden.

Fotografen og motivet var enige om, at der var masser af brugbare billeder, men de ønskede at skabe noget ‘særligt’, og ud af boksen. Fotografen foreslog, at de forsøger nogle at ‘springe’ skud. Emnet var lidt tøvende i starten, men trådte ud i den ubehagelige zone og klædt i hans jakkesæt og slips begyndte at hoppe!

Det skud var fantastiske, overraskende og ganske sjovt. Skyde kulminerede med emnet at hoppe i sin pulje for et sidste billede!

Mens dette kan lyde lidt ‘dumt’ skud endte med at blive omtalt i et blad udbrede sig om emnet. Det var den serie ud af kassen billeder overbevist om, at bladet var han en person, som de gerne vil have til funktion.

6. Skyd Åbenhjertigt

Nogle gange stillet skud kan se noget…. stillet. Nogle mennesker ser ikke godt ud i en stillet miljø, og så skifte til en oprigtig type tilgang kan arbejde.

Fotografere dit motiv på arbejdet, med familien, eller gøre noget, som de elsker. Dette vil gøre dem mere tryg, og du kan ende med at få nogle specielle billeder, med dem, der reagerer naturligt til den situation, som de befinder sig i. Du kan selv ønsker at få fat i en længere zoom til at tage dig ud af deres umiddelbare zone og få virkelig paparazzi med dem.

Jeg finder, at dette kan specielt arbejde, når man fotograferer børn.

7. Benyt en Prop

Tilføj en prop af en eller anden art i dit skud, og du opretter et andet sted af interesse, der kan forbedre din skud.

Ja, du kan løbe risikoen for at tage for meget fokus væk fra dine vigtigste emne, men du kunne også virkelig tilføje en følelse af historie og plads til det billede, der tager det i en ny retning, og giver den person, du fotograferer et ekstra lag af dybde, som de ikke ville have haft uden prop.

8. Fokus På En Del Af Kroppen – Kom Tæt Op

Få et objektiv med lang brændvidde, der er knyttet til dit kamera – eller få ret i nærheden, så kan du bare fotografere en del af motivet. At fotografere en person, hænder, øjne, mund eller bare deres nederste del af kroppen… kan efterlade en masse til fantasien hos beskueren af billedet.

Nogle gange er det hvad der er tilbage ud af et billede, der siger mere end hvad der er inkluderet.

9. En variation

En variation på ideen om at zoome ind på en del af kroppen er til at sløre dele af dit portræt motivets ansigt eller krop. Du kan gøre dette med tøj, genstande, deres hænder, eller bare ved at udforme en del af dem ud af billedet.

Gør dette betyder, at du efterlader lidt til fantasien af billedet, er seer, men også fokusere deres opmærksomhed på de dele af motivet, som du vil have dem til at være fokuseret på.

10. Tage en Serie af Skud

Skifte dit kamera til ‘burst’ eller ‘kontinuerlig optagelse tilstand og skyde mere end et skud på en gang.

I at gøre dette skal du oprette en serie af billeder, der kunne blive præsenteret sammen i stedet for blot et statisk billede.

Denne teknik kan arbejde meget godt, når du fotograferer bryllup – eller egentlig alle aktive emne, der er ved at ændre deres holdning eller noget i hurtig rækkefølge.

 

Horsens

Haderslev

Ikast

Varde

Tønder

Skagen

Esbjerg

Hjørring

Sønderjylland