Professionelt design

Professionelt design

Forestil dig dette scenarie: du modtager et opkald fra en lille virksomhed ejer, der har behov for nogle design-arbejde. Han siger, at han ikke har tid til at gøre det selv og beder om et tilbud. Når du give ham projekt anslår, han balks på dine priser og takker dig for din tid, for aldrig at blive hørt fra igen.

Du har sikkert ikke til at forestille sig dette; i løbet af din karriere som grafisk designer, er det nok sket for dig mange gange.

Professionelt design arbejde er notorisk undervurderet i små virksomheder. Når finansielle gange får hård, det kreative budget er en af de første ting snit. Kun en lille virksomhed ud af flere, jeg har arbejdet med, havde en dedikeret grafisk designer på personale. I en vis forstand, det er gode nyheder for freelance designere og design agenturer, men det understreger også præcis, hvor designere passe på en lille virksomhed’ liste over prioriteter.

Læs mere om grafisk design her.

Ejere af små virksomheder

Ejere af små virksomheder typisk køre på begrænsede ressourcer, og når hver enkelt ønsker en smuk hjemmeside, smart logo, og overbevisende marketingmateriale, er de ikke altid villige til at betale professionelle satser på at få dem. I stedet, de beder en medarbejder uden passende uddannelse—som regel en marketing assistent, der bærer mange hatte—for at prøve deres hånd på DIY design. Eller de begynde at søge på internettet efter “billigere” valg. Enten måde, virksomheden ejer, er sandsynligvis ikke kommer til at være tilfreds med resultaterne.

Den første røde flag i åbningen forløb var den, der ringer antagelse, at han kunne gøre sit eget design, hvis bare han havde tid. Dette kan være sandt i nogle tilfælde, men generelt er det ikke. Den anden var hans aversion mod din professionelle priser. Men designere vide, at skarpe, godt gennemtænkt grafisk design kan betyde hele forskellen til virksomheder, store og små. Næste gang du finde dig selv at tale med en tøvende udsigten, henvise til denne liste af grunde små virksomheder bør lægge større vægt på grafisk design:

Første indtryk

Du ved, hvad de siger: du har kun én chance for at gøre et første indtryk. Uanset om det er en hjemmeside eller logo i en e-mail signatur, potentielle kunder vil bedømme en virksomhed på bare et par sekunder er baseret på visuel appel alene. Høj kvalitet, grafisk design giver virksomheder troværdighed—og det er uvurderligt. Uanset hvor godt et produkt eller service, med dårlig design, er det usandsynligt, at nogen vil holde sig omkring selskabets hjemmeside eller holde sin e-mail-længe nok til at finde ud af.

Design kan fortælle en historie

Ligeledes, at det er vigtigt, at folk får en fornemmelse for, hvad en virksomhed gør, selv om de aldrig har hørt om det før. Gennemtænkt design fremkalder den rigtige image i kundernes bevidsthed. Konceptet for en daginstitution ville være helt anderledes end for et advokatfirma. Det er en dramatisk kontrast, men det gælder i mere nuancerede måder. Overvej, for eksempel, Beecher ‘ s Håndlavede Ost, en lille virksomhed med en kort historie rodfæstet i Seattle. Beecher ‘ s meget detaljerede logo og etiketter echo håndværksmæssige arten af den virksomhed, de historiske billeder, hentyder til tradition, og dens sort og hvid farve ordningen antyder en klassisk kvalitet.

Branding gør en virksomhed mindeværdig.

Solidt grafisk design giver branding sammenhæng på tværs af alle visuelle, kundeorienterede aspekt af en virksomhed. En professionel grafiker vil bruge præcise farver, skrift, billeder og stemning til alt, hvad han eller hun rører ved. På denne måde, kunderne har den samme oplevelse at besøge virksomhedens hjemmeside, som de har læst sin brochure. Tænk på det som en slags bogstavrim—det hjælper virksomheden med at blive genkendelige og mindeværdig. Plus, sammenhæng symboliserer faglighed, og professionalisme, der symboliserer troværdighed. Det er win, win…

Kreativitet kan være en differentiator.

Hvis der er én ting, alle de små virksomheder har det til fælles, det er at de alle er udsat for konkurrence. Og for at skille sig ud på, at de generelt har en håndfuld af differentiatorer, uanset om der er tale om priser, kvalitet, service, eller noget helt andet. Men mener, at kreativitet kan hjælpe en lille virksomhed skiller sig ud, også. En virksomheds visuelle kommunikation plan tjener mange formål, og gør virksomheden unik bør være en af dem.

Godt design konverterer.

En smart hjemmeside er rart at have. En smart website, der konverterer er endnu pænere. Design handler ikke kun om at gøre tingene ser temmelig effektiv design skal lokke og overtale. En smart designet hjemmeside kan lede besøgende til at tage action, som at klikke på en “køb” – knappen, for eksempel. Et godt udformet pjece, der tvinger læserne til at vende sider. Professionelle grafiske design har potentiale til at levere målbare resultater for en lille virksomhed.

Ta grafisk design alovorligt.

Når virksomheder ikke tager grafisk design alvorligt i begyndelsen, vil de højst sandsynligt gå gennem en design-overhaling i sidste ende—i nogle tilfælde, mere end en gang. Men, kvalitet, design og har lang levetid. At betale for godt grafisk design er ikke dyrere end at betale for subpar design flere gange. For ikke at nævne, at redesigne en virksomheds image igen og igen, spilder tid og kan være til skade for deres brand.

værdien af et flot design

Mange ejere af små virksomheder forstår værdien af et flot design. Mange andre gør ikke. Uanset om du lige er startet din karriere som grafisk designer, eller du har været på den modtagende ende af telefonen, ringe til en-for-mange gange, denne liste kan komme i handy. Hvis du er op til den udfordring, du kan uddanne små virksomhedsejere om værdien professionelle grafiske designere give. Og hvis det ikke virker, kan du altid minde dem af David Ogilvy ‘ s berømte ord: “Vær folk, jordnødder og du får aber.”

Leave a Reply