Prisfastsættelse

Fotografering er en sjov hobby

Hvis du spekulerer over, “Hvor meget skal jeg ansvar for min fotografering?” og derefter holde læsning. Prisfastsættelse kan være en kompliceret emne, men du kan holde det simpelt, når du lige er startet ud. #1 ting at undgå: at bruge mere, end du gør. Denne guide vil hjælpe dig med at tjene penge, snarere end at miste det.

Fotografering er en sjov hobby, men det kan også være en seriøs virksomhed. Når du har finpudset dine håndværk og bygget din online portfolio, er det tid til at begynde at tjene nogle penge.

Uanset om du er interesseret i bryllup, portræt, kommercielle, mode eller dokumentarisk fotografi, billeder er i høj efterspørgsel. De kommer ikke ud af stil når som helst snart. Vi har brug for dem til at bevare minderne, sælge produkter, dekorere vores hjem og kommunikere vigtige historier med nyhedsværdi. Men hvor meget er dine billeder værd?

At være en succesfuld fotograf, er du nødt til at forstå de grundlæggende prisstruktur baseret på din tid, indsats og markedsværdi. Det behøver ikke at være kompliceret.

Du behøver ikke at være økonom eller matematiker til at støtte din kreative karriere. Ved første, fokus på, som dækker dine udgifter, men så efterhånden som din virksomhed vokser, kan du tilpasse dine priser virkelig afspejler dit talent. Med denne beginner ‘ s guide til prisfastsættelse af din fotografering, vil du lære den hurtigste måde at bryde ned på cost-plus pricing model.

En cost-plus pricing model hjælper dig med at bestemme, hvor meget du skal opkræve betaling for at dække dine omkostninger og opnå en fortjeneste. Hver fotograf bør være prissætning deres billeder til at dække deres produktionsomkostninger, forsendelsesomkostninger og overhead. Plus, du har brug for at gøre nok penge til at forsørge dig selv.
Dette prisberegningen har to trin, fordi det er vigtigt at finde ud af dine samlede omkostninger, før du tilføjer et overskud procent. Uden at vide, hvor meget det koster at bo i erhvervslivet, risikerer du at tage for meget penge som gevinst. Du ønsker at undgå dyre overraskelser, som dyre print, ødelagte udstyr, eller ulønnet assistenter.

Udgifter til Materialer

For en fotograf, der er direkte omkostninger til at producere det endelige produkt. Hvis din klient ønsker udskriver eller foto-bøger, du har brug for at faktor i disse hårde omkostninger. Glem ikke at omfatte emballering og forsendelse. Udgifter til materialer må ikke komme ud af din lomme.

Glem ikke om omkostninger, der er forbundet med digitale filer. Holde styr på dine udgifter, når det kommer til harddiske, cloud storage og klient galleri hosting. For klienter, der ikke ønsker fysisk udskrives, men har brug for digital plads, så husk at du stadig har fakturerbare elementer.

Fordi du er en ekspert, du har måske nogle idéer til skæring af materiale omkostninger. Kunder vil altid sætte pris på dine gode råd, og det kan være en stor sammenhæng bygning værktøj. Hvis du har anbefalinger, der vil spare dem for udgifter til materialer, de vil være taknemmelige, og tilbøjelige til at sende flere kunder på din måde.

Reducere udgifterne til dine materialer er en nem måde at justere din pricing model til at omfatte mere profit. Hvis du køber materialer fra samme forhandler, nå ud og se, om du kan blive partnere. De kan give dig en rabat, hvis du bruger deres produkt udelukkende og hjælpe dem med at fremme det.

At købe i løs vægt også hjælper, men sørg for du virkelig har brug for materialer. For nye fotografering virksomhed ejere, den sidste ting, de har brug for, er en stak af materialer uden nogen kunder i sigte.

Omkostninger til Arbejdskraft

Når du elsker dit arbejde, kan du utilsigtet undervurdere omkostningerne af dit arbejde. Det er bagsiden af at opbygge en kreativ karriere. Bare fordi du nyder det, betyder ikke at det ikke virker. Den tid og arbejde du lægger i dit arbejde, hvad enten det er på en fotosession eller retouchering bagefter, skal afspejles i, at den samlede pris.

For hvert stykke arbejde, en fotograf skal vide, hvor meget tid det vil tage ham eller hende til at levere dette produkt. Tæller timer, og være realistisk. Må ikke regne tredive minutters pause, du tog for at rulle gennem Instagram, men helt sikkert regne al den tid du har brugt på en fotosession venter for alle at få på plads. Når du er på job, du er på job, og du skal være betalt.

Tænk hele tiden, du har brug for pre-produktion (opsætning af dit udstyr, så du har hvad du behøver for at skyde) og post-produktion (enhver redigering eller upload af fotos), herunder den tid, der bruges på at rejse og møde med din klient.

Fotografer skal spørge sig selv, “Hvor meget er min tid værd?” og din fotografering prisfastsættelse, bør afspejle dette. Jo mere erfaring du får, jo mere kan du øge dine omkostninger til arbejdskraft. I sidste ende er du værd, hvad en kunde vil betale for din tid. Hvad får dem til at acceptere at betale mere? Hvis du er professionel og levere billeder i høj kvalitet til tiden.

“Freelance Tip: Det kan føles fantastisk at få masser af job, men være på vagt over for små gigs, at tygge op tid med lav profit. I stedet fokuserer på booking færre større arbejdspladser. En stor opgave, der kan være værd at flere små (og spare dig fra at brænde ud!).”

Faste Omkostninger

De faste omkostninger kan være skræmmende for en iværksætter fotograf. Du ønsker at begynde at tjene penge, men du har brug for en masse udstyr til at komme i gang. I fotografering virksomhed, de værktøjer, du bruger, kan påvirke kvaliteten af dit arbejde og forvaltning af din tid.

Dette er en pris, du bare ikke kan skære. Vedligeholdelse af software, post-produktion, udstyr, belysning, baggrunde og købe kamera linser er alle en del af vores faste omkostninger, plus slid og ælde. Hvor ofte vil du nødt til at udskifte dit kamera?

Reklame er en ekstra overhead omkostninger. Afhængigt af din fotografering virksomhed, du måske har brug for visitkort og en udgifterne budget for digitale annoncer. Disse omkostninger kan bidrage til den samlede succes for din virksomhed, men du er nødt til at sikre, at du får et afkast på din investering.

Holde styr på, hvor mange nye kunder eller koncerter din reklame omkostninger er at skabe og overveje, om det er det værd. Hvis det virker, måske er det tid til at op ante.

Til at dække dine faste omkostninger i din prisstruktur, tilføje dine udgifter for året. Tag det samlede antal, og dividere det med den forventede mængde job, du vil arbejde i et år. Tilføj som procentdel af de samlede omkostninger til en fotografering job, og du vil starte med at dække din samlede overhead, lidt efter lidt.

“Freelance Fotograf Tip: Hvis du lige er startet ud, er det en effektiv måde at tilbyde overkommelige priser, er at sænke dine omkostninger. Beslutte, hvad der er virkelig nødvendigt at gøre et godt stykke arbejde og holde sig til det grundlæggende.”
En lille smule mere om udgifter…

Der er to typer af udgifter for en fotograf: Faste og Variable.

Faste Udgifter:

Disse er dine omkostninger til udstyr, marketing, kommunikation, og andet fotografering virksomhed fornødenheder. Fortjeneste bør også være en del af dine faste omkostninger beregning, som lån, betaling eller løn. Det endelige mål er at arbejde som fotograf er at opnå en fortjeneste, ikke at bryde selv.

Variable Omkostninger:
Omfatter udgifter, der kan variere baseret på hvor mange og hvad slags skud, du gør.

For eksempel, hvis du er et bryllup fotograf, kan nogle reservationer kan have dig til at bruge penge på at rejse, hotel, høring, leje gear, og/eller en assistent. Alternativt, hvis du er en mode fotograf, kan du nødt til at redegøre for de udgifter, placering skydning gebyrer eller studio plads, belysning, make-up, styling, støbning, assistent gebyrer og retouchering.

Fotografering priser er nemmere, hvis du forstår, hvad det rent faktisk koster at køre din virksomhed. Dette vil få dig til, hvordan meget du vil nødt til at opkræve betaling, for at opnå en fortjeneste. Hvis prisfastsættelse for dit produkt eller din service dækker ikke omkostninger, anser dig selv på et tab.

Og den vejledende udsalgspris er…

Nu hvor du har dit materiale omkostninger, overhead omkostninger og lønomkostninger alle regnet ud, bør du kende de samlede omkostninger for din næste fotosession. Tilføj dit ønskede resultat, og denne cost-plus pricing ligningen, vil resultere i, at din vejledende udsalgspris.

Denne prissætning vil afvige fra et job til et andet, så du skal ikke angive noget i sten. Vær forberedt med “pakke” – tilbud i forskellige prisklasser, men bo fleksible, når det kommer til prissætning (især når du starter ud).

Ved at følge denne guide, din endelige fotografering prisfastsættelse skal:

Betale for din tid på at skabe det endelige produkt
Forlade rummet for overhead-omkostninger og resultat
Tilføjelse af din fortjeneste, kan være meget subjektiv. Du er nødt til at have en præcis forståelse af din fotografering er værd. Her er nogle punkter at overveje, når du beregner dit overskud procent:

Kvaliteten af dit arbejde, og hvordan du pakker din færdige produkt
Den opfattede værdi af dig og dine produkter i markedspladsen
Hvor sikker er du på dine kompetencer “Freelance Fotograf Tip: Løbende opdaterer din online portefølje for at vise, at du er en aktiv fotograf med regelmæssige projekter og vil kommunikere, at du er dedikeret til dit håndværk.”

Enhver, der er etableret fotograf vil fortælle dig, at tage bestik af de andre virksomheder i dit lokale område. Du bør foretage en markedsundersøgelse, inden din fotografering niche (ex. bryllup, portræt, erhverv) for at se, hvordan du sammenligne fotografering prismodeller. Dette er, hvad dine kunder vil være gøre, så sørg for, at du kan se, hvad de vil se.

Afhængigt af din fotografering virksomhed og placering, dine konkurrenter kunne med fordel à la carte-løsninger, tilpasset pakker, eller add-on muligheder. Hvad er dine konkurrenter opladning? Hvad er det, du tilbyder? Hvad betyder din fotografering pricing model ser ud i sammenligning?

Ikke føler sig forpligtet til at kopiere din konkurrence er fotografering, prissætning, selv om. Betydningen af markedsundersøgelser, er, at du i det mindste være bevidst om dit lokale marked.

I nogle tilfælde, dine konkurrenters model vil være “best practice” og angive, hvordan det skal gøres. I andre tilfælde, kan du udvikle en bedre måde være mere forstyrrende på markedet.

Uanset, fotografering priser vil variere afhængigt af, hvilken slags business-model, du bruger, samt hvor mange andre spillere der er på markedet. Du er nødt til at være realistiske og relevante for dit lokale marked. Gøre din forskning!

Leave a Reply